Porsche nu pierde timpul: pregătește două noi SUV-uri electrice, inclusiv un Cayenne EV

de: Andrei Tilimpea
14 03. 2023

Porsche a anunțat două vehicule electrice viitoare la evenimentul său de câștiguri și a dezvăluit că a obținut câștiguri record în 2022.

Porsche a avut o mulțime de vești grozave de oferit investitorilor de la IPO, la sfârșitul anului trecut. În urma IPO-ului Porsche, marca și-a dublat strategia de electrificare odată cu anunțul Macan EV și a devenit chiar cel mai valoros producător auto din Europa. Marca germană a anunțat că a obținut câștiguri record în 2022 și a dezvăluit două noi modele EV, un Porsche Cayenne EV și un SUV EV fără nume, plasat deasupra lui Cayenne.

În timp ce unele dintre proiectele EV ale Porsche, inclusiv Macan și 718 EV, au devenit binecunoscute, s-a spus puțin despre cea mai mare ofertă a producătorului auto premium, Cayenne. Și, din păcate, în afară de faptul că brandul și-a confirmat existența și data de lansare după 2025, a fost lansat foarte puțin. Porsche a declarat că vehiculul se va baza pe platforma sa SSP, dar chiar și detaliile platformei rămân secrete.

Al doilea EV Porsche anunțat este descris ca fiind „poziționat deasupra lui Cayenne”, care va fi probabil un produs mai mare și mai orientat spre lux în comparație cu Cayenne. Acest vehicul ar putea concura cu viitoarele vehicule electrice Land Rover, un Cadillac Escalade sau alte SUV-uri electrice masive cu trei rânduri. Data de lansare a acestui al doilea SUV nu a fost specificată, dar probabil va urma introducerea lui Cayenne EV în a doua jumătate a acestui deceniu.

Porsche continuă investiția

Datorită dimensiunii mari a lui Cayenne și a viitorului său frate mai mare, putem anticipa că bateriile vor fi folosite să se umfle cu mult peste dimensiunea de 100 kWh găsită în viitorul Macan. Mai mult, cu astfel de vehicule masive, ambele vor fi probabil oferite cu trenuri de propulsie cu două motoare ca minim, variantele cu trei sau patru motoare pot fi utilizate pentru versiunile „Turbo” cu echipamente superioare. În cele din urmă, împreună cu greutățile lor uimitoare, mulți anticipează că ambele vehicule vor avea etichete de preț uluitoare, egalând sau depășind prețul actualului Cayenne alimentat cu gaz.

În afara vehiculelor electrice anunțate, Porsche a avut mai multe vești bune pentru investitori. Nu numai că marca a obținut câștiguri record, ci și o marjă de profit record de 18%. Cel mai valoros producător auto din Europa va urmări o marjă de profit de 20% în următorii ani. În urma acestei vești bune, Porsche are în vedere implementarea unui dividend de 1 euro pe acțiune sau 1,01 euro pe acțiune preferată.

Datorită dimensiunii uriașe a pieței SUV-urilor și succesului anterior al platformei Cayenne, nu este de mirare că Porsche caută să o electrifice în continuare, mai ales că urmărește 80% vânzări de vehicule electrice până în 2030. Cu toate acestea, până când Porsche va aduce aceste vehicule la showroom-urile dealerilor. , rămâne neclar cum va arăta peisajul pieței. Sperăm că aceste produse vor continua să atragă cumpărătorii Porsche și să ajute marca de performanță să devină mai sustenabilă în următorii ani.